Wednesday, November 10, 2010

Bawa motor tapi takut kena saman...siap nangis lagi.

PETALING JAYA: Sikap ambil mudah mahu mengambil anak di sekolah tanpa memakai topi keledar menyebabkan seorang wanita bukan sahaja ditahan polis, malah terpaksa berjalan pulang ke rumahnya yang terletak berdekatan akibat tidak membawa lesen memandu dan kad pengenalan.
Selepas beberapa minit kemudian, wanita terbabit tiba semula sambil menangis kerana takut disaman polis. Itu antara gelagat pengguna yang dapat dirakam ketika Ops Motosikal yang dilakukan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor dengan kerjasama Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, di sini, semalam.

Dalam operasi itu, 26 saman dikeluarkan kepada penunggang dan pembonceng motosikal atas pelbagai kesalahan.
Operasi yang diadakan di Kota Damansara, di sini, tertumpu di kawasan perumahan dan sekolah selepas polis menerima banyak aduan berhubung sikap penunggang motosikal yang tidak memakai topi keledar dan membawa pembonceng secara berlebihan.
kerats saman pakcik google

Pegawai Turus Trafik IPK Selangor, Asisten Superintendan Hambazi Abd Rahman, berkata operasi selama dua jam yang bermula kira-kira jam 12 tengah hari itu mendapati ramai penunggang motosikal tidak memakai topi keledar.

Metro Online..

3 comments:

gnesop.com said...

nangis tak pe lah.. jgn bg rasuah dah nak elak saman.. :)

deeya_shouranlee said...

di kawasan nie jugak sama.. maybe sebab bukan kawasan bandar.. tu yg rilekz jer tu...
tag anda.. http://doubledeeya.blogspot.com/2010/11/ga-from-cyknwan.html

Natural Self said...

tak kiralah dimana2 kalau naik motor mesti nak pakai helmet...ini tak,ada lesen pun tggl kt umah.mcm mana tk kena saman.

Post a Comment